Re: [Kecy] Tak nevim, jestli jsem to sem psal nebo ne

To "Pivovar" <pivovar zavinac rogers bod com>, <kecy zavinac dali bod feld bod cvut bod cz>
From "Ondrej Pech" <ondrej bod pech zavinac seznam bod cz>
Date Mon, 27 Aug 2007 10:57:30 +0200

To chapu. Nesimralo te v rozkroku, kdyz jsi behal bosky kolem zemniciho koliku? :-) Pry kdyz mas zemnici pasek zality do betonu v zakladech domu (cca 2x20m), tak by se to stavat nemelo.

Ja jsem neco podobneho zazil s posunutym nulakem (N) a to na stineni ethernoteveho koax kabelu, kde se objevovlao 60V. Kabel vedl z vedlejsi budovy cca 300m dlouhy (garantovanych bylo 200m, ale chodilo to), kde byl routr na druhe strane pripojeny k jine rozvodne. Tedy rozdil potencialu dvou velkych rozvoden pro cele budovy se stovkama kancelari byl 60V! Docela sila. Meril jsem to i proti litinovemu ustrednimu topeni a tam bylo cca 30V.
Nas routr umoznoval zvolit, zda stineni kabelu uzemnit. Router na druhe strane mel stineni uzemnene trvale, takze jsem to u nas nechali odpojene, aby
skrz drahou (radove stotisice Kc) ethernetovou kartu s TTL logikou neprotekal vyrovnavaci proud. Hledali jsme tenkrat u vyrobcu reseni a prekvapive zadne nenabizeli a nechapali, jak je neco takoveho mozne. Tech 60V simralo a jisty SW oprasovac toho routeru (tenkrat zarizeni za par milonu Kc) se vztekal, ze do nej poustime 220V. Tak jsem mu rikal, at si sahne do zasuvky, aby vedel, jaky je rozdil mezi 60V a 220V, a to nejak neprekousl :-) . On tedy dostal ranku od stineni serioveho kablu, kdyz se k routeru pripojoval. Po par letech tento problem vyresila optika.

Ondra
----- Original Message -----
From: Pivovar
Sent: Saturday, August 25, 2007 2:31 AM
Subject: [Kecy] Tak nevim, jestli jsem to sem psal nebo ne

Hej prokope to se mi stavalo taky kdyz jsem bydlel na farme. normalne se to stalo jen kdyz bylo velke sucho. tak jsem po tom sel a zjistil ze kdyz zaleju tam kde je ten rod na uzemneni tak to prestane.

Nebo to zkusit trvale zkratovat, jestli se nekde neco nezacne ohrivat
treba z toho bude bojler a vsem zacne tyct tepla voda

--
Prihlaseni, odhlaseni, dalsi info - http://dali.feld.cvut.cz/kecy

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.