Fw: [Kecy]Nove tisiceleti?

To "Kecy" <Kecy zavinac dali bod feld bod cvut bod cz>
From "pivovar" <pivovar zavinac home bod com>
Date Wed, 3 Jan 2001 11:46:35 -0600

Tak vam dam otazku pochybujete o tom ze Jan Hus se narodil zil a byl upalen?
Kristianity vznikla jako odchylka od judeaism a tak to berte. Ze zacatku to
byla
jen diskuze. Jezis se stal mluvci tak jako Hus nebo Luter. Rimanum to bylo
jedno jesli je o jednoho boha vic nebo min. Ty 2e povstani proti Rimu byli
pod nabozensvim , ale hlavne politicke.
Teprve po tom 2 hem se kristianity dostala do sveho a primo odbocila. Ve
obouch pripadech kristians odmitly se do toho zamichat a tim vlasne vznikla
nenavist a to odpojeni.
Musite se na to koukat jako reformace Judeaismu. Prirovnejte to ke vzniku
protestantu.
Kdyz zacnete cist ty knihy od John, Mathew, Luk ,a ten dalsi zapomnel jsem
jak se jmenoval a ctete to jako historickou literaturu tak uvidite velky
rozdil jak jsou ty knihy napsane ten predposledni je poet a posledni
idealista filosof. To vse vlasne ukazuje jak to oddeleni a vyvoj pokracoval.
Pak se kouknete na basilky early christian to jsou rimske temples. To
pronasledovani a davani christians do areny lvum je pozdejc a vlasne taky
politycky. Kazdej kdo se stal martyr se ztoho mohl dostat, ale stali se
fanaticy.
Kdyz tu zenskou dali do vezeni (zase zapomnel jmeno) tak ji christians
chodily navstevovat a nikdo nic neudelal aby je zavrel a dal do areny. Na to
se koukejte jako obejet pro ideal. Zrovna tak jako ten co se upalil na
Vaclavaku Jan Palach. To odpojeni a vznik ortodoxniho je tez neco podobneho
jedna cast Rima a druha nechteli upustit svoji moc. Ukrizovani hlavou nahoru
fraska. Kolik hrebu 3 nebo 4 blbost protoze je to nemozne povesit cloveka na
hreby. rozdil mezi krizema latinsky a ortodoxni staci se kouknout na
ikonografiji a myslenkovy rozdil.
Vanoce puvodne byli neco jako dozinky nebo oslava sklidu urody a pochazi z
dob pred kristem.
Veseni kouli na stromek je fertility right. akorat se to poposunulo tim ze
byl pouzivan kalendar z 13 mesicema.
Ted mi tak napada ze vlasne na universite v St Catherines kde prvni rok
anglictiny bylo studovani bible jako zaklad western literatury a mysleni byl
dobrej napad. Na Mac mely antologiji anglicke literatury od Chauser do
T.S.Elliot a kdyz to clovek tak spoji tak vidi proc se ten vyvoj tak zatocil
a rozumi myslenkam.

"I know that I do not know"
pivovar